Eerste weekjes - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim . - WaarBenJij.nu Eerste weekjes - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim . - WaarBenJij.nu

Eerste weekjes

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 September 2014 | Costa Rica, San José

Hola Tico's!

Inmiddels ben ik al 3 weken in Costa Rica en schrijf ik dit reisverslag vanuit ons nieuwe huisje waar ik nu alweer bijna 2 weken zit. Maar ik zal eerst even terug gaan naar het begin..

Donderdag 21 augustus was het zo ver, mijn avontuur naar Costa Rica zou eindelijk beginnen! Nadat ik van al mijn vriendinnen, vrienden en familie afscheid had genomen en m'n ouders en Lianne me hadden uitgezwaaid op Schiphol kon de lange reis gaan beginnen. De vluchten verliepen prima en ook de overstap in Atlanta ging goed. Ik was gespannen voor de immigratiedienst in Amerika, maar na een aantal vragen te hebben beantwoord mocht ik gelukkig zo doorlopen. Het personeel in Atlanta was juist heel aardig en overal stonden mensen om je de goede kant op te wijzen. Dat was ook wel nodig, want Atlanta is een van de grootste luchthavens van de wereld, je gaat zelfs per treintje naar de juiste gate (!) Voor ik het wist kon ik weer inchecken en zat ik in het vliegtuig naar Costa Rica. Na een paar uur werd de landing ingezet en vervolgens liep ik zo met m'n koffers naar buiten. Er stond al een mannetje met een naambordje met mijn naam erop, hij zou me naar het hotel brengen. Ik was blij toen ik er rond 10 uur eindelijk was (5 uur NL tijd), want ik was toch wel gesloopt van de reis.
Het weekend kon ik nog wat bijkomen van de jetlag want maandag moest ik alweer beginnen op stage. Lotte kwam zaterdag vanuit Argentinië, dus vanaf toen was het al een stuk gezelliger. (Lotte is een klasgenootje waarmee ik hier samen woon, ze loopt ook stage in Costa Rica)

De eerste stagedag was spannend, maar erg leuk. Het bedrijf waar ik stage loop heet Ecole Travel en is een touroperator. Er werken zo'n 25 mensen waaronder een aantal Nederlanders. Pauline is daar een van en werkt mij de eerste weken in. Het is toch wel fijn om de uitleg in het Nederlands te krijgen, want met mijn Costa Ricaanse collega's is het nu nog met handen en voeten praten, dus ik moet maar gauw de taal onder de knie krijgen. Op dit moment ben ik werkzaam op de afdeling reserveringen. Verder kijk ik mee bij meet and greets en zo nu en dan komt er een groep Nederlandse toeristen langs op kantoor met hun gids.

Lotte en ik verbleven de eerste week in een hotel. Het was een prima hotel met een lekker ontbijt, maar na een week wilden we wel echt ons eigen plekje. Na veel zoeken zijn we bij Kapsplace gekomen, waar we nu sinds 2 weken wonen. Kapsplace is een hostel dat 2 gebouwen kent. Het hoofdgebouw heeft kamers voor dagjes toeristen en daarnaast hebben ze een gebouw voor mensen die langer willen blijven. In dat gebouw verblijven Lotte en ik nu. Er zijn hier 6 slaapkamers met ieder een eigen badkamer, we delen de woonkamer en keuken. Er komt elke dag een schoonmaker, dus daar hoef ik gelukkig niet over in te zitten. Wel moet ik iedere avond koken en dat is na zo’n week in een hotel en elke avond uiteten ‘moeten’, wel weer even wennen.

Het eerste weekend zijn we, naast dat we zijn verhuisd, naar een markt geweest. Dit schijnt dé organische vegetarische markt van San José te zijn. We hadden een rondje gelopen en zaten net op het terras toen het ineens met bakken uit de lucht kwam. Het is nu regenseizoen in Costa Rica en dat is ook wel te merken. Het regent soms keihard en gerust een paar uur achter elkaar. Je moet ook niet van huis gaan zonder een paraplu, want je weet nooit wanneer het los gaat barsten. Gelukkig stopte het al snel nadat we waren gaan schuilen en konden we gauw de taxi naar huis nemen. Verder hebben we een beetje de stad verkent en ons eerste reisje gepland! 15 september is het hier Nationale Onafhankelijkheidsdag wat een vrije dag betekend. We gaan morgen (zaterdag) tot maandag naar Tortuguero. Daar is het nu de tijd van het jaar dat schildpadden naar het strand toe komen om hun eieren te leggen. Ik heb er heel veel zin in, want ik wil naast deze stad ook wel meer zien van Costa Rica (en de zon opzoeken!)

Verder ga ik via mijn werk het laatste weekend van september op famtrip naar Puerto de la Viejo. Lotte is toevallig ook via haar werk uitgenodigd dus dan kunnen we samen gaan. Een famtrip is een gratis reis voor reisagenten, aangeboden door hotels met als doel om hun hotel en excursies te promoten. Dat is natuurlijk mooi meegenomen en ik ben erg benieuwd wat we daar allemaal gaan doen.

In de eerste weken moest ik best even wennen en duurde het even voor ik mijn plekje had gevonden. Gelukkig raak ik steeds meer gewend aan het land, de mensen en de cultuur. Nu ik een paar weken op stage heb gehad, een leuk appartementje heb gevonden en de eerste reisjes zijn gepland kan ik echt gaan genieten!

Liefs en tot snel

  • 13 September 2014 - 10:16

    Iris:

    Lieve Kim,
    Wat leuk om zo je verhaal te lezen. En wat fijn dat je een beetje je draai begint te vinden. Het is toch echt een wereld van verschil met hier. Ik vind al die kleuren zo grappig. Een bont geheel. Gelukkig is je stagebegeleider Nederlandse. Veel succes met je stage en natuurlijk veel plezier bij de leuke uitstapjes . Liefs, iris

  • 14 September 2014 - 20:11

    Martin:

    Hoi Kim
    Onwijs leuk om op deze manier op de hoogte te blijven .
    Geniet van alle leuke en mooie dingen die je gaat doen
    Hier alles ok Sander op scouting kamp geweest en tim voetballen en logeren bij een vriendje
    Es' en ik waren zaterdag op Texel met mijn werk
    Lokhorst bestaat 80 jaar ,fietsen op een tandem

  • 14 September 2014 - 20:13

    Martin:

    Hoi Kim
    De vorige reactie was langer dat ik nu kan lezen
    Hopelijk jij wel
    Groetjes

  • 15 September 2014 - 22:55

    Henriëtte :

    Lieve Kim,
    Bedankt dat je ons laat meegenieten!
    Wat fijn dat je steeds meer gewend raakt, zodat je ook kunt gaan genieten.
    Wat ziet alles er vrolijk en kleurig uit. Hoe is afgelopen weekend geweest? Heb je veel schildpadden gezien? Ben benieuwd naar jouw volgende verslag.
    Heel veel succes met je stage en heerlijk genieten van alles!!!
    Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Kim

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 3381

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Stage Costa Rica

Landen bezocht: